lørdag 21. september 2013

En uke i paradis..

Sist uke var jeg i pardis, alle fall mitt paradis. I fjellet på jakt. Været var strålende hele uka, det samme var høstfargene og omgivelsene. Det ble to dager på reinsjakt og fem dager på rypejakt. Det ble både reinsdyr ryper i sekken.. Fjellet er helt fantastisk nå, aldri er det vakrere enn i den klare høstlufta. Dyreliv så vi også rikelig med. Både kongeørn, fjellvåk, jaktfalk, jerv, rev, rein, elg, hjort, hare, fjellrype og lirype ble observert i løpet av uka.
Pause må man ha..
Noen dager gikk jeg alene. Andre hadde jeg godt selskap. Det ble konsumert store mengder egg, bacon, cola, sjokolade og biff i løpet av uka. Helios sin pasta, knekkebrød og riskaker har også blitt favoritter som er med på tur.. MYE mat, men jaggu meg ble det forbrent mange kalorier også. Totalt ble det ca 150 km gange med sekk og børse i løpet av 7 dager. Dette er fantastisk grunntrening. Tror jeg har god nytte av de uendelig mange timene jeg har med slik trening. Tror mange skulle slitt med å henge på da jeg la i vei med 40 kg sekk med en ferdigslaktet rein oppi. Gleden av å komme til bilen og ta av den sekken må bare oppleves. Kan ikke beskrives. Det er som å fly.. Beina kjennes ut som vinger når man går. Colaboksen som venta i bilen må også oppleves, den var bedre enn noe som kan beskrives med ord.  MEN, tung sekk og lange dager gjennom kratt og opp lier er ikke noe formtoppingsprosjekt. Man får fantastisk grunntrening, men det blir lite sprut i beina. Derfor klarte jeg også å lure inn tre hardøkter på sykkel sist uke Altså 150 km gange og tre harde sykkelturer. Vanvittig med aktivitet. Men lite søvn og tunge bein. En jaktdag starter gjerne 05.00 om morran og avsluttes kl 20. Lyset utnyttes..

Jeg håper jeg har klart å bevare godformen til NM. Men så sent i sesongen er det andre ting som også spiller inn. Vel så viktig som det fysiske, er det mentale. Sist uke ga meg masse mentalt overskudd, masse gratis trening og opplevelser jeg husker for livet. Tanken slo meg mange ganger i løpet av disse dagene.. Kan man ha det bedre. 

Scott gjorde en god jobb..

Takk til alle som gjorde denne uka mulig og takk for turen LarsA, Gerhard og Torgeir. Alle var lik seg. Lars forspiste seg, Gerhard skjøt mest fugl og Torgeir traff minst, men drakk mest. God stemning i bua på kveldstid, masse oppvask siste dag og greit med en dusj etter fem dager svetting i fjellet uten mulighet til vask. Gleder meg allerede til neste gang. Ingen ferietur i verden kan erstatte en slik uke for meg..

Mat må man ha...
Nå går straks startskuddet her på Geilo. Jeg og junior blir nødt til å forsvare lagets ære ettersom Knut Erik og dokor B ikke er ved sine fulle fem. Uansett glad jeg har med junior og fantomkreftene hans, de kan bli gode å ha på mitt lag i dag.

Anders

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar