tirsdag 20. november 2012

Fotballskade på t-bana....


Halla

November måned drar seg mot slutten, og årets første treningsmåned nærmer seg historie. Grovplanen for November, som ble lagd sammen med de høye hoder Bjørnsatd og Nesteby ser sånn ut. Noe som skulle være en grei start med en del variasjon.



Denne gikk ganske kjapt i dass da jeg hadde litt for dårlig tid for   å rekke t-bana en gang i starten av måneden. Spratt opp ei trapp på jernbanetorget med iskalde muskler, sykkelmuskulaturen meldte seg og lyskestrekken satt momentant. Pokker å...


Frykta med en gang at nå blir det sofatilstander fremover, men heldigvis er det ikke noe problem å sykle. Så derfor har treningen de siste ukene kun foregått på sykkel. Novembertemperaturen i Oslo er sydentemp i forhold til det jeg forbinder med November, så forsovidt helt greit! Føler jeg har fått "kutta" ned litt på den lange vinteren når det ble som det ble :)

De siste ukene har jeg da hatt ca 6 økter i uka, lagt inn en fridag ettersom det blir sykkel hver dag. 2 faste hardøkter og to lengre turer i uka + to hvor jeg gjør litt som føles best der og da, stiturer eller litt visping på racer. Har tilsammen sykla gressbanen-tryvann 15 ganger i intervallsammenheng den siste måneden så begynner å kunne svingene der ;) Trøkket i beina har til tider kjentes veldig greit.

Nå er det drøye to uker igjen til jeg har en lang og god juleferie. Det skal bli utrolig deilig! Satser på at strekken har forlatt lysken da slik at det kan bli mange forskjellige treningstimer... først og fremst mange mil på ski, men også styrketrening og sykkelturer på pigg! Rett over nyttår blir det 10 dagers samling på Gran Canaria. Reisefølge er enda litt usikkert, men jeg og mentor Nesteby er uansett klar. Altså mye god trening i vente. Men først må jeg gjøre unna to eksamener, der kjemi er den første. Har kommet godt i gang, men kan konkludere med en gang at noen kjemiker blir jeg nok ikke...

PS: nye runder opp til tryvann i morra for den som er lysten på litt slit:)

Eirk





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar