torsdag 26. juli 2012

Seier i Egebergrittet.

Gårsdagens egebergritt endte med spurtseier over storebror :) et av hans mål denne sesongen gikk altså i vasken. "Holde bruttern bak meg i alle ritt jeg stiller i" Det er jo en milepæl det...  Rittet foregikk på Tolga, 27 km langt, noe som skulle vise seg og ta 1 time og 10 min. En variert løype med mye jobbing! det var artig det. Storebror påstar han kunne kjørt fra meg opp, men han skjønte vel såpass at hvis vi skulle ha kappkjørt ned igjen på sti, med 20 sekunders differanse ville han komme tapende ut av den duellen. Begge ville nok ofret litt mer enn hva fornuften tilsier på et slikt ritt, derfor må det vel sies at han tok en lur avgjørelse ved at vi kjørte sammen ned og avgjorde i spurten. Den ble aldri veldig spennede ettersom jeg kom ned bakken til sætersgård først, og dermed var det vanskelig for han og gjøre noe!

Dermed var dagens stilling 2-0 til meg ettersom jeg også tok spurtprisen. Ingen av oss var vel igrunn klar over at det var noen pris før skiltet "spurtpris 300m" dukket opp. Senior ble for hissig på grøten, sto umiddelbart opp i front i motvind og mata på det han kunne. Han tok en edwald, stivna, og jeg kunne rykke forbi rett før linja.

Vi fikk begge en bra økt, fikk litt konkuranse av en kar fra TVK som gjorde at vi fikk trent på litt rykk og napp i starten. Vi fikk også trent på å holde høy fart i lett terreng, noe som er ganske slitsomt. Så dette ble en artig kveld, med mye utbytte, på kort tid. Lørdag er det femundsritt, så ikke så lenge til neste gang startnummeret kan festes på diamanten :) Hei så lenge!

http://www.skiaktiv.no/artikkel/2314/broedreoppgjoer-i-egebergrittet.html

Eirik




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar