onsdag 4. juli 2012

Ferie som tærer på...

Jada, det er liv i oss selv om det er dødt på bloggen. Sitter ikke bare på Tynsetbeachen og soler flesket i ferien så det er diverse å rapportere om.. Lørdag syklet jeg Hedmarksvidda Rundt. Et ritt jeg aldri har syklet, men valgte dette framfor Bukkerittet og Norefjellrittet med mine lite samarbeidende skuldre. Burde være "plankekjøring" å hente hjem seiern her med mange av kanonene på andre oppdrag :) Men med gamle luringer som Geir Lien og teamkompisene Repshus og Lierhagen på start skjønte jeg at dette blir ingen gratisdag på jobb. Selv om Rune B J var mest hissig på grøten mest ivrig i starten var vi tidlig en gruppe bestående av 5 mann. Lien, Steffan, Kjell Arild, Stensby og undertegnede. Ikke fryktinngytende tempo hele veien, men Lien kjørte på med noen velkjente føringer på flate grusen som satte en støkk i noen og enhver. Dette medførte virkelig økte laktatverdier i låra og strekk i gruppa. Ellers hadde Lien prøvd seg med noen virkelige grusdekk så han fikk svi for dette i skogen. Han minnet litt om Bambi på glattisen på stiene og vi fikk en luke i ett terrengparti. Når vi oppfattet dette var det bare å oranisere oss så vi holdt damplokomotivet Lien på avstand inn. I skiløypene over Gåsbu fallt avgjørelsen. Steffan kjørte jevnt hardt og feltet var strekt, Kjell Arlid punkterte og plutselig var det noen meter fra meg og Stensby opp til Steffan. Jeg tenkte som så at dette skal mannen i gult fra Ottestad kjøre inn, litt teamsamarbeid må vi ha, så jeg kulet litt ned og Steffan gled i fra. Når forspranget var oppe i 50 sekunder skjønte jeg at Stensby ikke hadde mye å kjøre med så jeg rykket i fra inne i et terrengparti og fikk luke rimelig greit. Derfra og inn ble det internt tempooppgjør med Steffan, jeg er som kjent evig optimist så jeg hadde en plan om å kjøre han inn. Skjønte fort at det kunne jeg glemme, så ryggen en gang i en lang grusbakke deretter ikke før målstreken der han sto å drakk saft og ble hyllet som dagens vinner. Han hadde økt forspranget på slutten så helt fortjent seier, de gamle er fortsatt både smartest og best, slik er livet. Men med dobbeltseier for HT må man kalle dette en bra dag. Rittet var forøvring morsomt med overraskende mange flytstier og mye variasjon..

Så kom nedturen som julaften på kjerringa.. Helsa har skrantet siden lørdag, kombinasjonen av ferie og forkjølelse er kjedelig.. Med tett system og sår hals har jeg derfor måttet bytte ut sykkelen med fiskestanga denne uka. I går var sommerværet på besøk så jeg og Eirik brukte dagen med fisketanga i fjellet. Tursykkel og fjellsko ble benyttet for å komme seg inn til dagens mål. Fiskebettet kan vel betegnes som moderat, men trivselsfaktoren høy. I løpet av et par dager har det vel blitt et tosifret antall fisk + - halvkiloen, men de vi er ute etter fra kilosgrensa og oppver har gjemt seg godt enn så lenge. Konkurrasneelementet er i høyeste grad tilstede også med fiskestanga i hånda og jeg må innse at også her er det motgang om dagen, minstemann har både flest og størst fisk hittil. Men det blir flere turer så det er fortsatt håp i det hengende snøret:)

Håper på bedring både med fiskelykken og på helsefronten framover så jeg snart kan trene igjen. Helgas to ritt i Trysil var noe jeg virkelig gledet meg til, men slik det er nå ser det svært stygt ut for min deltagelse.. Da får jeg heller se fram til ferietur på Nordvestlandet og NC Molde helga etter, da må vel ting begynne å komme seg får en håpe. Den venter ikke forgjeves den som venter på noe godt!

Anders

Bilde av Jr som lader batteriene mens kaffen koker på gårdagens fisketur, trivsel!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar