søndag 3. juni 2012

Psssssssssssss........

Ja, det er lyden som alle syklister frykter, og i går gnagde den seg inn i hjernebarken ikke mindre enn TRE gang i løpet av 1 kilometer..

Etter juniors meget kjedelige uhell på torsdag tenkte jeg at nå skal jeg kline til på Vestmarkrittet for hans skyld. Løypa krever mye av syklistene med klatringer på grus og nedover i skauen på sti. Starten gikk fra Dikemark og jeg satt greit med opp bakkene til Solli gård. Vi ble etterhvert en tetgruppe på 7-8 mann og jeg følte meg meget lett og fin. På grunn av ustabile skuldre siste tiden tok jeg det litt kult i noen av stipartiene, fikk da noen småluker å tette ut på veien igjen, men det gikk veldig greit. Etter et litt lengre stiparti sprakk det opp og jeg havnet sammen med blandt annet Knut Erik i gruppe 2, men vi hadde øyekontakt med teten så det lå ann til stort felt ned mot runding etter 45 km, men slik skulle det altså ikke gå for min del. Punkterte i ei steinur ned mot Semsvannet, hoppa fort av å sku skifte, oppdaga da at je fader ikke hadde med dekkspak (juniorfeil!!) men fikk nå av dekket og satt i ny slange, fylte med luft og klinka i vei at. 500 meter, så flaff, flaff, flaff igjen bak, fader er det mulig. Ikke fler slanger, men hadde en patron til i reserve, tok ut slangen og venta på noen som kunne gi meg en slange, det tok tid, men plutselig kom en tilskuer gående og kunne fortelle at en rytter hadde slengt ut denne og ba han gi den til meg, takk til vedkommende, ta kontakt for refundering:) Desverre var det til lite nytte, den som ga meg slange kan trøste seg med at det var ikke noe tap, slangen bar nok preg av å ha ligget i en skranglete baklomme lenge, for ventilen var for f... i h....... ikke tett så umulig å bruke den...

Da ga jeg opp, ringte Mari og forklarte at det blir en stund til jeg kommer på langestasjonen. En hjelpsom rytter fra Lillehammer led samme skjebne som meg og lånte meg en slange, vi lånte en fotpumpe av en funksjonær og kom oss videre. Med ny luft i bakdekket kom jeg meg til runding, men ga meg her, var en god halvtime bak. Skuffet men fattet, formen var da i alle fall god.

Revansjen kommer på Raumerrittet til helga, ha en strålende arbeidsuke alle sammen, god bedring ønskes fortsatt til jr.

I mål pratet jeg med kollega Anders Jacobsen som hadde sykla en runde, han hadde nok en langt dårligere dag enn meg, hans beskrivelse av dagen publiseres på denne bloggen i morgen, bare å vente i spenning...

Vedlagt ligger bilder fra meg i aksjon i gårdagens ritt, meg med oppsummering av dagen i målområdet og glimt fra dagens sykkeltur (ved Ørfiske i Nordmarka).



Anders

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar