lørdag 23. juni 2012

Duellen i de dype skoger..

Mens junior benyttet lørdagen på bilcross og pølsespising og de fleste startet ferien med utepils og slaraffelliv startet jeg med Knapperrittet i Nord-Odalen. 42 km hovedsakelig på grus og kjerrevei i Hedmarkens dype skoger. Joakim og Kjell Arild fra teamet var også på start og med evigunge Kjell Karlsen og Lars Ove Thoresen i feltet var det klart at det ville bli en duell mellom Hedmark Terrengsykkel og Team Hard Rocx.

Etter en rolig start klinte Kjell K til inn i bakken og resten av feltet var straks borte. Bakken var lang og bratt, men jeg kom meg med opp selv om pulsen var langt utenfor komfortsonen i de bratteste partiene, det er bare å innse at de fysiske lovene medfører at mine 80 kg er litt vel tungt når det blir bratt. Men i det vi kom over toppen satt jeg lett med videre både gjennom skog og på grus. Det var litt støting fra alle underveis og det var tydelig litt prestisje mellom lagene. Likevell kom ingen i fra og eneste å nevne er at Kjell Arild kilte fast kjedet og datt av lasset 15 km før mål. Da var vi to mot to:) Det var lett parti mot mål og endte i massespurt. Mr. Vika ledet ann med masse watt i pedalene inn mot målstreken, så verken jeg eller Hard Rocx gutta kom forbi i den litt stressende avslutninga med mye svinger og hit og dit. Hadde god fart og planer om å passere gamlefar Karlsen før målstreken, men han kjørte en taktisk manøver og stengte meg inn mot gjerdet, så den gang ei, du er en gammel luring Kjell :) Det viktigste var likevel at Hedmark Terrengsykkel stakk av med seieren, selv om jeg selv satt igjen med svarte per og 4. plassen 1.8 sek bak vinner Joakim. Kjell Arild holdt selvfølgelig koken inn mot mål og kom inn nummer 5. Kult ritt med en varierende løype og mye fart.

Resten av dagen ble benyttet til å bligjøre servicedame Mari så både Skarnesdager med popcorn og karuseller og 3. div kamp med Alvdal IL på Vormsund ble besøkt på vei hjem til Oslo.

Anders

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar