søndag 13. mai 2012

en god dag selv om resultatene uteble...

Må jo si det at det kriblet veldig i kroppen i dag når vi nærmet oss Elverum.... Spent på hvordan kroppen var og hvordan dette ville gå. 9 av 11 mann fra teamet stilte til start i dag, så vi møttes hos Steffan til en liten taktikkprat før vi dro ut på felles oppvarming. Vi kom fram til at målet var å tapetisere pallen og dermed dominere rittet, det klarte vi :)

Det gikk i 100 fra start! kom meg godt ut og satt med teten til vi kom oss avgårde, og feltet begynte å dele seg. Taktikken fungerte helt optimalt. Den ene etter den andre kom seg avgårde. Først Håkon, så Steffan og så Knut Erik. De utgjorde etter hvert en solid tettrio som ikke overaskende varte helt inn. Jeg satt bak sammen med Even, rett i nærheten av Kjell og et par karer fra Milslukern sport. Alt gikk helt fint, nærmet oss 10 km til mål, så... pjuuhh! Bakhjulet flatt som en pannekake! Jeg roper et par særdeles upasselige gloser og hører teamkompis Antonsen rope" nei det var som fanken og fisken" før han suser avgårde sammen med de andre. Jaja tenker jeg, får bare bytte så fort jeg klarer og komme meg til mål. Klarte ingen av delene... Når ny gummi var plassert i dekket, og jeg fyrte avgårde luftpatronen, rakk jeg ikke engang å sette meg på sykkelen før all lufta var ute igjen. Hadde blitt et hull i den nye slangen, vet ikke helt hvordan, men skal vel ikke akkuratt beskyldes for å være noen Reodor Felgen heller! Da sto jeg der, uten slange og uten flere patroner. Hadde ikke peiling på hva som var raskeste vei til mål, så tok bare beina fatt og jogga i vei. Sto en del folk her og der, men ingen hadde luft og slange. Traff til slutt ei dame som viste meg en snarvei til mål, så da var det bare og tusle  med sykkelen på skuldra bort til målområdet.

Som sagt ble det enda en bra dag for teamet. Trippelseier og gode plasseringer på Even, Kenneth, Kjell Arild og Johannes. Med meg selv blir dette bare 8 mann.. Dessverre ble vi også i dag rammet av et kjempeleit uhell :( Karl Erik gikk tidlig overende og rev av et par leddbånd i skulderen og slo albuen. Triste greier, to kjempesterke ryttere og to kjempehyggelige karer ute med en gang. Men det er det som er realiteten, og ingen kan forandre på den.

Et moro ritt, med mye positive ting for min del er over, bare 6 dager til NC 2 og Montebellorittet. Skal lade batteriene på best mulig måte, så satser jeg på noe annet enn dnf neste helg :)

Eirik


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar