mandag 27. februar 2012

1 minutt, 30 GANGER!


Hei

 Lørdag ble jeg dratt med av Anders på en type intervall jeg ikke har prøvd før. Det var som sagt i overskriften 30 x 1 minutt. Ettersom han er i forbredelsesfasen til Vasaloppet ble økta gjennomført på ski. Vi kjørte draga opp mot Langsetra og videre bort til Grafsåsen. 30 sekunders pause mellom hvert drag og en lengre pause etter 10 og 20 gjennomførte drag (30 sekunder går fort). Jeg synes dette ble ei bra økt, både moro og slitsomt. Er det noe vi begge hater, er det å tape mot hverandre! derfor fikk jeg en liten luke etter hver  10-minutter så det skulle bli jevnest mulig mot slutten. Hensikten med denne økta var og få det til å likne en konkuransesituasjon. Trene på å sitte i felt hvor det støtes ganske ofte, og pulsen hopper opp og ned. Dette synes jeg absolutt vi fikk til, og jeg ble positivt overaska over denne type økt :) Vil annbefaler å prøve en slik intervall!

I går, Søndag var det langtur på sykkel litt lengre oppi dalen. Noen få minusgrader og glimt av sol gjorde at det ble en fin sløndagstur :) Med på turen var Jonas Nymoen. Greit å ha med en kjentmann.

Eirik


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar